Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз
https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychni-porady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz /
Як технічно організувати дистанційне навчання — покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/
35 інструментів для дистанційного навчання — добірка НУШ https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/
Практики та підходи до дистанційного навчання — рекомендації для вчителів https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-do-dystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlya-vchyteliv/
Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yaki-dopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/
Як працювати в Google-класі: покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-pratsyuvaty-v-google-klas-pokrokova-instruktsiya/
Усе в одному місці: як програма Discord допоможе організувати
дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/use-v-odnomu-mistsi-yak-programa-discord-dopomozhe-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/
Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні https://nus.org.ua/articles/yak-vykorystovuvaty-youtube-u-dystantsijnijnomu-navchanni/
Як розробити дистанційний урок для 1–2 класів — інструкція від учительки https://nus.org.ua/articles/yak-rozrobyty-dystantsijnyj-urok-dlya-1-2-klasiv-instruktsiya-vid-vchytelky/
Дистанційне навчання в 3–4 класах: інструкції, приклади уроків та
комунікації з батьками https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-v-3-4-klasi-instruktsiyi-pryklady-urokiv-ta-komunikatsiyi-z-batkamy/
10 лайфхаків для вчителів і порада батькам — вчителька математики про
дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/10-lajfhakiv-dlya-vchyteliv-i-porada-batkam-vchytelka-matematyky-pro-dystantsijne-navchannya/
Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП. Досвід учителів https://nus.org.ua/articles/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-dlya-ditej-z-oop-dosvid-vchyteliv/
Дистанційне навчання: як зацікавити учнів — поради від учительки https://nus.org.ua/articles/dystantsine-navchannya-yak-zatsikavyty-uchniv-porady-vid-uchytelky/
Тренди
майбутнього шкільної освіти
Частина 1: https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna-1-uroky-mozhlyvosti-prognozy/
Частина 2: https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna-2-trendy-majbutnogo-shkilnoyi-osvity/
Корисна література для формування правильно
оцінювання
Кожна
професія має свій інструмент. Інструментом учителів є оцінка — бал. Влада, яку
має цей інструмент, часом буває небезпечною. Тому іноді важко вирішити, як
оцінювати. Іноді у практичній діяльності учителів виникають специфічні
труднощі.
Дізнайтеся більше про методи оцінювання за покликаннями:
·
Стаття «5 креативних методів дізнатися, як учні засвоюють ваші
уроки»
·
Стаття «Як організувати дистанційне навчання та оцінювання.
Досвід вчителів»
·
Публікація: Онопрієнко, О. В. Технологія конструювання інструментарію формувального
оцінювання навчальних досягнень учнів першого та другого класів.
·
Публікація: Роміцина Л.В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів з
математики в Новій українській школі
·
Формувальне оцінювання: загальні пояснення 2 клас. Додаткові матеріали до підручника «Я досліджую світ». 2 клас (авт.
Волощенко О. В. та ін.)
·
Публікація: Морзе Н.В., Вембер В.П., Гладун М.А. Використання цифрових технологій для формувального
оцінювання
·
Відео: Інструментарій формувального оцінювання вчителя НУШ
Онлайн-сервіси, які можуть
зробити навчання цікавішим:
o
Classtime — сервіс для створення тестів з
різноманітними типами запитань. Можна формувати власні запитання або
скористатись бібліотекою раніше створених. Цікавою особливістю сервісу є
проведення командних змагань, які вимагають злагодженої роботи всіх учасників
групи.
o
LearningApps — онлайн-застосунок зворотного
зв’язку, у якому студенти визначають, як вони засвоїли навчальний матеріал, які
питання не зрозумілі. Сервіс заснований на роботі з шаблонами: від роботи з
картами до розгадування кросвордів і створення карт знань.
o
Google Форма — сервіс для створення тестів та
опитувальників. Ресурс має велику кількість шаблонів оформлення, що дозволяє
створювати форми до заняття з будь-якої теми. Також у налаштуваннях можна
увімкнути режим оцінювання і позначити правильні варіанти відповідей у кожному
з питань (додати Ключ оцінювання). Можна доповнити кожне питання коментарем
(відгуком) з покликом на вебресурс чи відео YouTube, які буде продемонстровано
для правильної чи неправильної відповіді учня. Для здобувача освіти стане
зрозумілим, на яких саме аспектах теми варто зосередитись, а які - вже не
потребують докладного розгляду.
o
Mentimeter — простий і доступний в освоєнні
інструмент голосування, який забезпечує миттєвий зворотний зв'язок із
аудиторією. Його зручно використовувати для опитування студентів у режимі
реального часу в аудиторії, оскільки він доступний і на мобільних пристроях, і
в електронному середовищі. Онлайн-опитування може включати серію питань з
різними типами відповідей: множинний вибір (один або декілька з декількох);
відкриту відповідь; оцінку за шкалою; ранжування відповідей в межах 100%;
введення відповіді у вигляді точки на плоскій координатній площини.
o
Quizlet — онлайн-інструмент для створення
тестів/вікторин. Під час проходження учні відповідають на питання, рухаючись у
своєму темпі, а також не залежать від швидкості відповідей інших. Вікторину в
сервісі можна запланувати, і пропонувати виконати її як самостійну
роботу.
o
PheT — сервіс з інтерактивними симуляціями для
природничих наук і математики. Коли учні взаємодіють з цими інструментами, вони
відразу спостерігають, до яких ефектів прозводять їхні дії та зміна параметрів
моделей. Це дозволяє досліджувати причинно-наслідкові зв'язки і шукати
відповіді на наукові запитання через взаємодію з симуляціями.
o
Mozabook — інтерактивне освітнє програмне
забезпечення для вчителів. MozaBook урізноманітнює інструментарій шкільних
уроків за рахунок численних ілюстраційних, анімаційних і творчих презентаційних
можливостей. Видовищні інтерактивні елементи і вбудовані додатки, призначені
для розвитку навичок, проведення дослідів та ілюстрування,
пробуджують зацікавленість учнів і допомагають легше засвоїти навчальний
матеріал.
o
Canva — сервіс для створення візуальних матеріалів
різного формату. Сервіс має спеціальний тип облікових записів для освітян
(вчителів та учнів), що дозволяє використовувати велику бібліотеку шаблонів,
зображень, аудіо- та відеофрагментів тощо.
·
Всеукраїнська школа онлайн – безплатна
платформа для дистанційного та змішаного навчання учнів 5–11 класів. На ній
зібрані відеоуроки, тести та матеріали для самостійної роботи з 18 основних
предметів.
·
GoogleDoc – безплатна
програма, що дає змогу використовувати вордівські документи як дошку чи зошит
для спільної роботи вчителя та учнів.
o
Paint – платформа, яку
вчителі використовують як дошку, на якій можна креслити та малювати. Або ж
працювати над шкільними домашніми завданнями. Утім, не передбачена взаємодія
учня та вчителя. Користування сервісом не потребує оплати.
o
Сonceptboard – частково
безплатний інтернет-ресурс, має функції програми Paint та дає змогу спільно
працювати над завданнями. Для цього вчитель має завантажити матеріали на
платформу та надати доступ до них учням (через QR-код чи запрошення на
електронну пошту).
o
Liveworksheets – сайт
безплатних інтерактивних завдань на будь-які теми. Вчитель може знаходити
готові вправи або створити власні. Свої завдання можна зберігати в
інтерактивному зошиті, який зберігається на сайті. На сайті учень може
самостійно перевірити помилки або надіслати результат на електронну адресу
вчителя.
o
LearningApps – безоплатна
платформа, яка дає змогу створювати інтерактивні ігри та вправи з різних
предметів. До вправ можна додавати фото, картинки, звук або відео. На платформі
є вже готові завдання, які можна редагувати.
o
Nearpod – це частково
безоплатна онлайн-платформа для створення живих уроків (більшість функцій
платні). Якщо ж користуватися повною версію програми, можна сконструювати
онлайн-урок, додаючи презентації PowerPoint, створюючи власні слайди з аудіо та
відео, картинками та текстом, вставляючи відео із Youtube.
o
Kahoot – ігрова навчальна платформа, де ігри створені у
форматі тестів із кількома варіантами відповідей. Доступ до тесту можна
отримати через веббраузер або додаток “Kahoot!”.
o
Всеосвіта – безплатна
платформа для підвищення кваліфікації вчителів, яка з 2020 року додала нові
функції. Вчителі можуть створювати тут домашні завдання та перевіряти їх,
розробляти власні тести та користуватися онлайн-бібліотекою методичних
матеріалів.
o
На урок – освітній проєкт,
який безплатно дає змогу вчителям поліпшити свої вміння, а також створювати
тести, користуватися бібліотекою готових розроблень, залучати учнів до олімпіад
та конкурсів чи онлайн-курсів.
o
Classtime – онлайн-платформа з
безплатним та преміумдоступом. Безплатний варіант дає змогу провести оцінювання
учнів дистанційно та в класі. Вчителі можуть створювати інтерактивні уроки,
додаючи відео, формули або використовуючи бібліотеку з-понад 30 тисяч питань.
o
Padlet – мультимедійний
ресурс, де можна безоплатно створювати, редагувати та зберігати інформацію. Це
віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, покликання на
інтернет-сторінки та замітки.
o
Easy test maker – сервіс для
створення тестів, у яких можна вибирати правильні та помилкові твердження.
Сервіс перемішує питання і варіанти відповідей, щоб учні не списували. У
безплатній версії можна створити 25 тестів, у платній – необмежену кількість.
Немає коментарів:
Дописати коментар